1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MMORPG

Discussion in 'Games' started by Mauro Bruno, Jun 21, 2012.

1. Mauro Bruno

Mauro Bruno Sun Staff Member

Quali giocate? Quali avete giocato?

La mia limitatissima esperienza si ferma a Lineage e Allods Online. Sono però vittima di una infatuazione di lunga data per EVE Online, cui avendo tempo e soldi mi dedicherei sistematicamente.
  2. Helios

Helios Enlisted Sailor

Fortunatamente ora non ne gioco, ma in passato ne ho provati parecchi. Lineage, FlyFF, Mu online, Knight Online, Silkroad, Guild Wars,... e chissà quanti altri. Mu è quello a cui ho più giocato probabilmente; fu il primo che provai, e avevo degli amici internettiani ingame per cui non avevo motivo di provarne altri. Oggi invece i mmorpg che apprezzo di più sono quelli action, che non sono semplice grinding ma richiedono un pizzico di skill, ovvero in particolare Lunia e Dragonica.
  3. Matsor Browncoat

Matsor Browncoat Chunky Admiral of the Fleet Staff Member

List incoming. Brace for impact.

• DC Universe Online (Looked nice, didn't play long enough tho. Downloading it again on steam, we'll see how it pans out.)
    • Dungeons & Dragons Online: Stormreach (Wasn't very good, now it's decent and free.)
    • EVE Online (Been playing since 2003, fuck everything. THE best game in existence. And, for me at least, ultimately free since I can pay the monthly subscription using the ingame currency I make while playing. Which is just added awesomeness as far as I'm concerned.)
    • EverQuest II (Still going, was cool when I played it.)
    • Fallen Earth (Nice concept. Poor execution. Not many players.)
    • Guild Wars (Not my genre. The sequel promises sparks and awesomeness. I can't wait!)
    • Lord of the Rings Online (I didn't like it very much. But I did enjoy the setting and some of the story.)
    • Pirates of the Burning Sea (Played it for a bit with some online friends. They were interesting times. Not much to do after the initial infatuation.)
    • Rift (Very solid game. F2P to level 20. Still shows promise, and getting better with each patch. Still playing, occasionally.)
    • Star Trek Online (Not bad at all. Not great, but free and nice.)
    • Star Wars: The Old Republic (I know many people weren't convinced by this, but I still think it's a well made, great and solid mmo. I hope it's here to stay. I play this.)
    • Warhammer Online (Despite its reputation, I liked it.)
    • World of Warcraft (Will always have a place in my heart, and my wallet. Always subscribed even when I'm not playing.)

I guess this is it. Hope this satisfies.
  4. manfroze

manfroze The Fisherman of Reality Staff Member

[LIST]
    [/LIST]
    Huh, that's nice.
  5. Mauro Bruno

[QUOTE]
    [LIST]
    [*]
    [*]EVE Online (Been playing since 2003, fuck everything. THE best game in existence. And, for me at least, ultimately free since I can pay the monthly subscription using the ingame currency I make while playing. Which is just added awesomeness as far as I'm concerned.)
    [/LIST][/QUOTE]Io sono da sempre convinto che "l'anno prossimo sarà pieno di cose da fare, non avrò un minuto" e non lo inizio. Come mi fa notare Manfredi, ogni anno puntualmente mi ritrovo con migliaia di ore di altri giochi, uscite, telefilm, serate con lo stesso Manfredi, etc.
  6. manfroze

manfroze The Fisherman of Reality Staff Member

[quote="Mauro Bruno, post: 627"]Io sono da sempre convinto che "l'anno prossimo sarà pieno di cose da fare, non avrò un minuto" e non lo inizio. Come mi fa notare Manfredi, ogni anno puntualmente mi ritrovo con migliaia di ore di altri giochi, uscite, telefilm, serate con lo stesso Manfredi, etc.[/QUOTE]Le "serate con lo stesso Manfredi" sono meglio di EVE... e poi anche a me puoi pagarmi con la in-game currency.
  7. Matsor Browncoat

Il tempo non lo si deve avere. Uno il tempo se lo crea per le cose e le persone a cui tiene.

Il resto è tutta questione di ottimizzazione aggressiva.
  8. Mauro Bruno

[quote="Matsor Browncoat, post: 653"]Il tempo non lo si deve avere. Uno il tempo se lo crea per le cose e le persone a cui tiene.

Il resto è tutta questione di ottimizzazione aggressiva.[/QUOTE]The point is, quasi tutto quello che faccio mi piace, e aggiungo continuamente cose da fare "non temporalmente impegnative" (ossia dove posso dosare i tempi senza rovinare l'esperienza di gioco) in cui mi imbatto casualmente (plus, il mio lavoro mi richiede di spaziare molto entro certe aree). Se iniziassi EVE lo giocherei, sicuramente, ma non con la frequenza che desidero - a meno di non lasciar stare altre cose che mi piacciono molto. E qua salta fuori la faccenda dei costi, che non sono indifferenti (90 £/y vorranno dire, l'anno prossimo, un mese senza mangiare o sacrifici a scapito del lavoro o dell'interazione minima con altri esseri umani). Ci sto comunque pensando, dovessi riuscire a dare lezioni private potrei iniziarlo e basta.
  9. Matsor Browncoat

Mists of Pandaria looks fucking awesome. Tutto quel verde, i ciliegi, le cose orientali, i dragoni, le colline e le nebbie. E i Troll napoletani.

È tutto bellissimo.
  10. Mauro Bruno

[QUOTE]Star Trek Online (Not bad at all. Not great, but free and nice.)[/QUOTE]Expand. I'm seriously thinking to give it a try.
  11. Mauro Bruno

Also, perché per EVE in Europa dobbiamo pagare 131€ e in USA solo 131$?
  12. Matsor Browncoat

Il problema dollaro-euro è di vecchia data. Io adesso non pago ma quando pagavo usavo i codici presi online con i dollari dai rivenditori ufficiali. Se il cambio era abbastanza favorevole finiva che risparmiavo.
  13. Matsor Browncoat

[quote="Mauro Bruno, post: 1980"]Expand. I'm seriously thinking to give it a try.[/QUOTE]I haven't played it in a while, that has to be said.

Character customization is cool as fuck as you can pick from a lot of different Star Trek universe species but also create your own personal one which is, honestly, quite fun.
    The space portion of the game includes travel, space combat, some cool space missions, episodes and group play and are all very good. Space combat is well done, pretty balanced and mostly fun (it can get repetitive sometimes, but that's just the nature of things).
    The ground portion however was completely fucked up at launch, even after multiple iterations it still isn't very good. They did make it better, and it was one big improvement compared to how things were. It still feels clunky tho, and while it does fit the Star Trek universe and adds something to the game when I'm on the ground I just want to go back to my spaceship and shoot more Klingons in their space gonads.

One thing I haven't tried is the new, and apparently awesome, Foundry system which allows you to create and play user-made missions.

All that said: it's free, it keeps getting updates (Season 7 - November 2012) and it wasn't deserted last time I played it.
  14. Mauro Bruno

Is the ground part really important? Can't you just play the game in space and forget about the rest?

Also, is it populated? I know you did say it wasn't deserted, but I need more specific info on this (if possible)
  15. Matsor Browncoat

It is an integral part of most if not all missions (just like it is an integral part of all tv episodes and movies), but some people tell me it got much better recently. I'll have to check it out myself.

As far as population goes you are better off just seeing for yoursefl. The download wasn't too terrible last time I did it.
  16. Mauro Bruno

I see. Thanks. Just in case I understand starting EVE is not a good idea.

Share This Page